București, 25 septembrie 2015 – Cu prilejul Zilei Mondiale a Inimii, Fundația “Pop de Popa”pentru Ocrotirea Bolnavilor cu Afecțiuni Cardiovasculare din România (FOBAC) desfășoarăvineri și sâmbătă(25-26 septembrie) o campanie de determinare gratuităa riscului cardio-vascular, la centrul comercial Sun Plaza din București.
Tema din acest an pentru Ziua Mondialăa Inimii este “Săcreăm un mediu sănătos pentru inimă”.
“Sănătatea este determinatăîn mare măsurăde stilul de viață, de ceea ce suntem dispuși săfacem, iar alegerile pe care le facem zilnic țin de nivelul de conștientizare, de gradul de informare și educare, de întregul nostru sistem de convingeri și principii despre lume și viață”, spune dr. Cosmina Cioroboiu, manager al Fundației FOBAC.
“În acest an, Fundația “Pop de Popa”pentru Ocrotirea Bolnavilor cu Afecțiuni Cardiovasculare din România va contribui la atingerea obiectivelor Zilei Mondiale a Sănătății, în țara noastră, printr-o serie de activități care-și propun evaluarea riscului cardio-vascular și consilierea persoanelor care prezintăun risc crescut”, con
tinuădr. Cosmina Cioroboiu.
Campania se va desfășura sub sloganul “Trăim, muncim și ne distrăm. Cu și pentru o inimăsănătoasă”, iar punctul central se va derula la Centrul Comercial Sun Plaza din București (Calea Văcărești, nr. 391, București), unde echipa FOBAC va realiza GRATUIT evaluarea riscului cardio-vascular al celor interesați.
Screening-ul va cuprinde: calculul indicelui de masăcorporală, determinarea glicemiei, determinarea valorii tensiunii arteriale, precum și aplicarea unui chestionar pentru factori de risc, evaluarea nivelului de stres și a tipului psiho-comportamental.
Broșurile “Învățăturile Prof. dr. Ioan Pop de Popa pentru pacienții cu hipertensiune arterială”și “Învățăturile Prof. dr. Ioan Pop de Popa pentru pacienții cu hipercolesterolemie” vor fi distribuite către pacienții diagnosticați cu respectivele probleme de sănătate.
Persoanele depistate cu probleme cardio-vasculare vor fi invitate la o sesiune de informare-educare organizatăde FOBAC în cursul lunii octombrie. Pacienții vor învăța noțiunile fundamentale despre boală(factori de risc, mecanisme de declanșare a bolii, simptome caracteristice, depistarea precoce a complicațiilor) și despre conduita care trebuie urmatăsub tratament (modificarea stilului de viață- activitatea fizică, alimentația, nivelul stresului).
Campania este susținutăde Roche, Sun Plaza, Kol Medical Media, Poliprint Services și Balistic Media.